023 - 531 5455info@decib.nlA. Hofmanweg 5A 2031 BH Haarlem

Richtprijzen

Het all-intarief van ons kantoor bevat de volgende werkzaamheden:
1. Voeren van de boekhouding (Waarbij u de bonnen geordend inlevert.)
2. Aangifte omzetbelasting
3. Opstellen van de balans en/of de verlies- en winstrekening
4. Het geven van advies per email, dan wel ten kantore van Decib
5. Aangifte inkomstenbelasting
6. Aangifte vennootschapsbelasting
(De loonadministratie is niet inbegrepen, dit gaat naar loonstrook en in overleg met het kantoor waarmee wij samenwerken.)


Een bedrijf kan een flinke omzet hebben, maar tegelijk een kleine boekhouding voeren, of andersom een klein bedrijf kan een flinke boekhouding hebben. (Bijvoorbeeld een webshop met veel transacties.) Op basis van ervaring geven wij hieronder enkele richtprijzen (per boekmaand).


1. Eenmanszaak, dienstverlenende sector: vanaf € 75,–
2. Vof (2 vennoten), dienstverlenende sector: vanaf € 150,–
3. Kleine BV, dienstverlenende sector: vanaf € 235,00 , incl Holding
4. Detailhandel, winkels (veel transacties): vanaf € 200,00
5. BV (volledige boekhouding; facturering, debiteuren- en crediteurenadministratie): Prijs op aanvraag, na inventarisatie werkzaamheden.
6. Stichtingen: Prijs op aanvraag, na inventarisatie.
7. Ondernemingsplan: vanaf € 500,00
8. Stamrecht BV (incl. publicatiebalans en vpb aangifte): vanaf € 375,00

Al onze prijzen zijn excl. btw.

De berekening van de vaste prijs per maand gaat als volgt: Decib schat op basis van de inventarisatie van de boekhouding en belastingzaken in hoeveel uur werk een en ander gaat kosten, vervolgens komt men met een voorstel. Uitgangstarief is vanaf € 40,00 per uur excl. btw, voor sommige fiscale zaken (complexe met name) gelden andere tarieven, ook hier geldt dat wij werken met een prijsopgave vooraf.

Vraag een offerte aan voor meer inzicht in wat het voor u kan gaan kosten. De opzegtermijn is altijd één maand (wederzijds). U zit niet vast aan langdurige contracten. Zie eventueel ook onze voorwaarden.

Bovengenoemde prijzen gelden niet voor eenmalige projecten, voor maatwerk kunt u het beste even een e-mail sturen. Ook lossen wij problemen met de belastingdienst op, bijvoorbeeld als u achterstanden in de administratie heeft. Echter hiervoor gelden bijzondere regels, ook daarover verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Zie eventueel ook onze voorwaarden.