Richtprijzen van Decib Administraties

Het all-intarief van ons kantoor bevat de volgende werkzaamheden:
1. Voeren van de boekhouding (Waarbij u de bonnen geordend inlevert.)
2. Aangifte omzetbelasting
3. Opstellen van de balans en/of de verlies- en winstrekening
4. Het geven van advies per email, dan wel ten kantore van Decib
5. Aangifte inkomstenbelasting
6. Aangifte vennootschapsbelasting
(De loonadministratie is niet inbegrepen, dit gaat naar loonstrook en in overleg met het kantoor waarmee wij samenwerken.)


Een bedrijf kan een flinke omzet hebben, maar tegelijk een kleine boekhouding voeren, of andersom een klein bedrijf kan een flinke boekhouding hebben. (Bijvoorbeeld een webshop met veel transacties.) Op basis van ervaring geven wij hieronder enkele richtprijzen (per boekmaand).


1. Eenmanszaak, dienstverlenende sector: € 75,--
2. Vof (2 vennoten), dienstverlenende sector: € 150,--
3. Kleine BV, dienstverlenende sector: € 235,00 , incl Holding
4. Detailhandel, winkels (veel transacties): € 200,00
5. BV (volledige boekhouding; facturering, debiteuren- en crediteurenadministratie): Prijs op aanvraag, na inventarisatie werkzaamheden.
6. Stichtingen: Prijs op aanvraag, na inventarisatie.
7. Ondernemingsplan: vanaf € 500,00
8. Stamrecht BV (incl. publicatiebalans en vpb aangifte): € 375,00

Al onze prijzen zijn excl. btw.

De berekening van de vaste prijs per maand gaat als volgt: Decib schat op basis van de inventarisatie van de boekhouding en belastingzaken in hoeveel uur werk een en ander gaat kosten, vervolgens komt men met een voorstel. Uitgangstarief is € 40,00 per uur excl. btw, voor sommige fiscale zaken (complexe met name) gelden andere tarieven, ook hier geldt dat wij werken met een prijsopgave vooraf.

Vraag een offerte aan voor meer inzicht in wat het voor u kan gaan kosten. De opzegtermijn is altijd één maand (wederzijds). U zit niet vast aan langdurige contracten. Zie eventueel ook onze voorwaarden.

Bovengenoemde prijzen gelden niet voor eenmalige projecten, voor maatwerk kunt u het beste even een e-mail sturen. Ook lossen wij problemen met de belastingdienst op, bijvoorbeeld als u achterstanden in de administratie heeft. Echter hiervoor gelden bijzondere regels, ook daarover verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Zie eventueel ook onze voorwaarden.

Actueel nieuws

  • Duurzame kleren kopen: Hoe moeilijk (en duur) is dat nu echt?
    Als consument kun je niet weten of dat ene T-shirt door onderbetaalde arbeiders is gemaakt in slechte omstandigheden, of met sterk vervuilende milieueffecten. Klopt dat wel? "We zijn geneigd om zo ons eigen gedrag goed te praten."
  • Vicepremier Italië: 'Nieuwe financiële regelgeving na Europese verkiezingen'
    Matteo Salvini, de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken en vicepremier, verwacht dat de uitslagen van de Europese Parlementsverkiezingen de weg vrijmaken voor nieuwe financiële regelgeving. Deze moeten ervoor zorgen dat Italië niet constant tegen het...
  • Gebruik duurste medicijn op aarde goedgekeurd
    De FDA, de Amerikaanse overheidsinstelling die de kwaliteit van voedsel en medicijnen controleert, heeft vrijdag het duurste medicijn ter wereld goedgekeurd. Het medicijn dat een dodelijke babyziekte moet tegengaan, zal ruim 2,1 miljoen dollar (ruim 1,8...